-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47463 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

با توجه به آيات قرآني كه درباره بهشت و جهنم آمده، آيا هر دو ابدي و هميشگي هستند؟

بهشت و جهنم دو جايگاه در سراي آخرت هستند كه بر اساس آيات قرآن كريم دائمي و هميشگي هستند، گرچه ممكن است برخي انسانها تا ابد و براي هميشه در جهنم نمانند; ولي خود جايگاه بهشت و جهنم هميشگي و دائمي است.

خداوند متعال درباره دائمي بودن بهشت ميفرمايد: وَ أَمَّا الَّذِينَ سُعِدُواْ فَفِي الْجَنَّةِ خَـَـلِدِينَ فِيهَا مَادَامَتِ السَّمَـَوَ َتُ وَ الاْ ?َرْضُ إِلآمَا شَآءَ رَبُّكَ عَطَـآءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ ;(هود،108) ولي آنها كه خوشبخت و سعادتمند شدند، جاودانه در بهشت خواهند ماند، تا آسمانها و زمين برپاست، مگر آن چه پروردگارت بخواهد! بخششي است قطع نشدني!. و نيز سوره و آيات مجادله، 22; تغابن، 9; طلاق، 11; بينه، 8 و... به صراحت بيان ميكنند كه جايگاه بهشت جاويدان و دائمي است.

قرآن كريم دربارة دائمي بودن جايگاه جهنم ميفرمايد: وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَـَفِقِينَ وَالْمُنَـَفِقَـَتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَـَـلِدِينَ فِيهَا هِيَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِيمٌ ;(توبه،68) خداوند به مردان و زنان منافق و كفار، وعدة آتش دوزخ داده; جاودانه در آن خواهند ماند ـ همان براي آنها كافي است! ـ و خدا آنها را از رحمت خود دور ساخته; و عذاب هميشگي براي آنهاست!. همچنين سوره و آيات: بقره، 257; نسأ، 169; توبه، 63; نحل،29; بيّنه، 6; تغابن، 10; جن، 23 و... به طور صريح ابدي و هميشگي بودن جايگاه جهنم را بيان كرده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.